4/19/09

selesai masalah

Untuk sesiapa yang mempunyai masalah susah berak, sembelit, buasir dan sewaktu dengannya especially yang tinggal di Jepun:

Sebelum aku duduk bermastautin kat sini, aku tak pernah merasa erti "masalah tak boleh nak buang air", masalah itu ini. Aku punya masalah lain sikit. Tapi abaikan.

Pokoknya, kenapakah?

Aku makan sayur(pelawas), minum banyak air, dan bla bla.

Tapi....kenapa masih susah?

Member aku bernama Yati(bukan nama sebenar) baru sedarkan aku, 2 benda yang kalau diminum boleh menyusahkan proses membuang air; KOPI dan TEH JEPUN(teh boh pon sama).
2 benda ni, akan menyerap air. banyak mana air yang kita minum pun akan diserap ke dalam badan. Rupanya selama ni aku kuat minum teh jepun. Teh yang langsung tidak mengandungi kandungan gula, kalau first time minum rasa macam ubat apek jual kat kedai ubat ginseng. Tapi lama lama sedap wo...One of my Japs friend pun pernah cerita kat aku orang Jepun ni ramai yang mengidap penyakit Hemorhoid(nama saintifik, nama glamour carik la sendiri). One more thing, maybe cuaca kat sini menyebabkan kulit kita(walaupun di tempat sulit) menjadi lebih tegang disebabkan cuaca yang kering.

Lepas ni aku tak akan minum teh jepun, atau segala teh kat dunia ni. Stop for a while.

p/s : Papa betul ka ?

4 comments:

Arni Yusnita Ahmad said...

benarkah? tapi japanese tea mmg sedap, suka sgt minum kat kedai jepon kat sini.

dartdadada said...

yup..japanese pon ramai yg sembelit hihi

Anonymous said...

ptut la kawan aku lepas berak dia busuk...

dartdadada said...

apa kaitan wey berak busuk dengan sembelit?

 

Blog Template by YummyLolly.com