8/8/09

merah mak ngah!

OK. Berdiam diri setelah 3 hari demam panas. Dah cuak H1N1. Mask tak lekang-lekang dari muka 24 jam. Adik aku yang tak bersalah pun terjangkit. Sory la dik. Ni mesti aku kena jangkit dari para mamat india/mamak shah alam. Alhamdulillah dah surut. Surut sebab dapat ubat yang betul-betul berkesan ha ha. Semalam mak bapak aku ajak ke Penang. Urusan pejabat mengenai persatuan duit-duit lama ni. Semua kerja bapak aku. Alang-alang singgahlah di shopping complex, al-maklumlah aku pun dah lama tak ke Penang. Apa yang best kat Penang? Jangan cakap padang Kota Lama, Batu Feringghi, semua aku tak suka. Aku suka Gurney Plaza. Ha ha. Kaki perabis duit mana yang tak suka Gurney Plaza kan?Tapi sayangnya semalam Gurney Plaza "konjested" sangat dengan festival Jewelery kat G Hotel. Aish nasib baik tak singgah. Kalau tak mak aku dah berbinau mata nak plih barang kemas ha ha.

Last-last, singgah jugak ke Island plaza. Used to be our favourite spot. Tapi sayang, dah nak bankrup sejak-sejak Gurney Plaza dah wujud ni. Tinggal Metrojaya. Mak aku hadiahkan handbag, macam biasalah setiap kali balik Malaysia akan dapat hadiah satu handbag. ha ha. Thanks Ma. Jalan-jalan lagi, carik high heels MERAH. Sebab dah lama nak red heels. Bapak aku macam suruh ambik colour lain. Aku bantah. "Nak jugak heels merah MERELIT(bahasa kedah)", terus Bapak aku gelak dan pandang muka mak aku. "Like mother like daughter nampaknya." :P
Merelitnyaaaa; from Bonia

Hadiah dapat kerja; from Guess

Oh sebelum terlupa, Mak aku kalut sangat nak beli barang hantaran for his becoming menantu. Lambat lagi la Ma....Bubu dapat 2 baju kerja and 1 tie. But terpaksa lah rahsiakan. Nanti dapat la....hehe

Balik singgah padang kota lama dinner makan pasembor, mi goreng mamak & kerang bakar. Entah la, aku tak minat la pasembor2 nih, sedap la tapi. Perut suka meragam. Dah takleh tido semalam.

Bihum mamak yang tak brapa nak sedap.

Grey logo one-piece : Honey Suckle
Jacket : unbranded
Skinny Pants : Uniqlo
Shoes : Vincci
Handbag : F-Kolme

Thanks again Mama sebab sudi swipe ur plastic card for me!!saya sedang sengkek. Bila la boleh balas jasa mak aku ni..Gaji masuk 1st time nanti lah jawabnya....

0 comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com