9/2/09

posa yang palem tak bersemangat ialah posa pada tahun 2009. sebab dok terbayang posa pada tahun 2010 yang sangat siok!

Tengok pada tajuk saja sudah cukup membuatkan semua orang faham. Sangat-sangatlah malas. Palem malas = masak juadah berbuka. Ala memangla, orang yang kat Malaysia senang-senang bleh pi param, meriah tak sangga(bahasa kedah). Cakap saja nak apa. Semua ada. Sebab tu lah aku terbayang suasana puasa kat sana. Kat sini tak rasa langsung macam di bulan Ramadan. Orang Jepun tak tahu pun apa maksud Ramadan atau dengan lebih teruk, tak pernah tahu pun kewujudan Ramadan. Rilek ja makan depan aku. Yang lebih menjengkelkan(rasa nak tempaq pun ada), si Ayumi budak sebelah aku siap ejek-ejek aku sambil makan biskut sambil tergelak "syaiton" nak suruh aku terliur. Sikit pun tak rasa apa-apa. Tapi alhamdulillah la semangat aku untuk berpuasa penuh tu memang tak pernah padam. Tak pernah la rasa nak ponteng puasa ka apa.

Aku balik ke sini dah seminggu yang lalu, tapi baru semalam aku ke lab. Sebab senior aku cakap tak payah datang pun tak apa. Buat penat ja balik awal. Semalam sangatlah terasa lamanya tak ke sekolah. Datang-datang terus kena kerja, buat eksperimen. Kalau tidak nak mampus kena dengan pakcik Mori.

Petang hantar kereta kesayangan kami ke workshop ha ha. Nak bagitau sebab apa rosak pun malu. Wiper tak jalan. Tingkap dah terkeluar terus dari soket! Maklumlah, kereta tu memang kami belasah pakai macam tuan tak sayangkan dia. Kesian jugak kat Guppy. Tapi yang bestnya kat sini, kalau hantar kereta baiki, akan dapat kereta ganti sementara supaya kita tak perlu bersusah-payah nak menyusahkan orang lain untuk pinjam kereta. Kereta sementara pun Guppy. Tapi automatic plus 100 kali ganda lawa pada Guppy kami. Guppy kami memang berabuk(tak pernah basu sejak beli), banyak sampah, dll. Get well soon Guppy chan! :p


1st day of school ;
Pink jacket : Tommy Hilfiger Denim
White one-piece : voir jeans
(voir malaysia suits my taste)
skinny pants : Levi's
shoes : Vincci

4 comments:

shah_ila said...

panjang nyaa tajuk itu..heeee

dartdadada said...

haha menyampah kan?:p

emam said...

kain plekat xdak?

dartdadada said...

kain plekat nak buat apa?hoho

 

Blog Template by YummyLolly.com