4/16/12

my nursing poncho


Bila breastfeed depan public, semestinya kita akan rasa sedikit malu nak tarik-tarik baju dan bra kan. Jadi, nursing poncho boleh membantu sebenarnya kalau nak direct feeding baby kita depan orang. Sebabnya, kalau kita tarik baju ke atas pun tak akan nampak dek orang ramai. 

Nursing poncho ni baru saja rasanya di Malaysia. Dari mana nursing poncho ini wujud? Sebenarnya, kalau di overseas, baju sejuk yang tak berlengan dinamakan PONCHO / SHAWL TOP, diilhamkan dari pemakaian atau lilitan shawl di badan pada musim sejuk. Alah, kat Malaysia pun ramai yang pakai shawl/pashmina dalam shopping complex kan. Lebih kurang letew. Cuma, shawl top ni dijahit khas takla terjatuh-jatuh kain tu kalau silap selempang plus nampak lagi kemas bila dah berjahit.

 shawl top from Burberry

Nursing poncho pulak dijahit khas berbentuk macam shawl top. Cuma di bahagian leher lebih luas senang nak jenguk baby atau mungkin takmau bagi baby lemas.



 Nursing poncho from Autumz

Bagi Dart, tak semestinya kita beli or guna nursing poncho untuk cover masa penyusuan. One day Dart jalan-jalan di Summit USJ terjumpa shawl top, baaaaaaaanyak design boleh pilih. Nak buat baju sejuk pun boleh sebab dia kain ala knitted. Nak menyusu pun boleh! Sangat best, plus harga murah tak sampai RM30.
my nursing poncho!


p/s : Nak lagi murah? Di MYDIN MALL ada jual RM12 ja tsk!

1 comments:

Has said...

url を変えたら、みんなとのリンクもなくなったことに気づきました。なんて馬鹿なことをしてしまいました。とにかく、新urlは、goendama.blogspot.com :) anyway, very creative dart :)

 

Blog Template by YummyLolly.com