2/28/09

"Kad Menara Kl" kepala hotak!

Krring kring, telefon bimbit Pak Brahim berbunyi.

Miss X: "Hello, boleh saya bercakap dengan Dr. Ibrahim?"
PakBrahim: "Ya, saya bercakap."
Miss X: "Saya Miss X dari X company nak tawarkan kepada Dr. Privilege Card yang kami panggil "Menara KL Card". Ada banyak privillege yang boleh dr. nikmati, bla bla bla(promote)."
PakBrahim: "Saya sebenarnya tak perlukan sangat privilege card ni sebab saya dah ada jadi ahli card lain. Terima kasih ajalah ya."
Miss X: "Tapi dr., card ni dr tak perlu bayar service charge pun, kalau dr tak guna kami tak akan charge apa apa dari dr. Annual charge pun memang kami tak kenakan ke atas card ni. Apa kata kami cuba hantarkan dulu card ni ke rumah dr. kalau-kalau dr. berminat dengan card ini. For free of charge. OK?"
PakBrahim: "Kalau macam tu, hantar sajalah, saya tak kisah."
Miss X: "Boleh dr. kasik alamat dr.?"
PakBrahim: "Ya, 109, km 4,bla bla bla."
Miss X: "Oh ya, di samping itu, kami akan tanya beberapa soalan untuk kami key-inkan data dr. dalam simpanan kami. Boleh saya tahu nama Isteri dr.?Card ini ada insuran yang boleh cover family dr. and so on, so insuran ini kami akan letak atas nama isteri dr."
PakBrahim:"Oh OK, Rahinun Binti Mohd Noor."
Miss X: "Dr. pakai kereta jenis apa dan sila sebutkan sekali no. plat kereta yang dr. gunakan. Bukan apa, kad ini ada AAM service, kalaulan kereta dr. rosak dan sebagainya, kad ni boleh digunakan jugak."
PakBrahim:"oh OK. Saya guna kereta bla bla dan no. plat bla bla."
Miss X: "Terima kasih. Oh untuk simpanan data lagi, kami perlukan data card credit yang dr. pakai. Dr. pakai card under bank apa?"
PakBrahim: "Pasal credit card pun nak tau?Saya pakai card bla bla under bank bla bla."
Miss X: "ok and lastly boleh saya tahu no. card credit dr.?untuk simpanan sahaja."
PakBrahim: "Aish, pelik bunyi..apa kena mengena privilege card dengan card credit saya?Saya dah start curiga kat awak ni. Kalau macam ni tak payah hantar apa pun card kat saya. I don't even need one!"
Miss X: "Rilek dr. Kalau macam tu dr. boleh cakap dengan boss saya."
Boss: "Ya kenapa encik, ada apa masalah dengan kerani saya yang boleh saya bantu?"
PakBrahim:"kerani awak cakap nak hantar card tapi last last mintak no. card credit pulak. Apa cerita semua ni? Apa kena-mengena this card with my credit card? Saya curiga dengan tindakan korang semua ni! Kalau macam ni jangan hantar apa apa pun kat saya!Kad menara KL kepala hotak!"
Boss: tut...tut....(letak telefon)

Nasib baik pak brahim tak terkena. Tapi dia dah bagi hampir semua maklumat credit card termasuk nama bank, no kereta, nama spouse, alamat, tinggal nombor di kad ja yang tak sempat kasi. Nama isteri selalunya digunakan apabila transaction yang beribu-ribu rm dibuat, bank akan call si pemegang credt card and tanya soalan "who's your spouse"?lebih kurang mcm tu la. So berhati-hatilah dengan sindiket kurang ajar ini. Mungkin bapak anda orang yang seterusnya? Siapa yang tahu.

Bodoh punya penyangak!

0 comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com