5/14/09

Letih

Letihnya hari ni.....Research petang tadi memang memenatkan. Aku kena paksa blajar guna press machine...150 ton , tinggi sampai siling. Tak suka....penat...Habis melekat minyak hitam, and semua benda macam press nya stuff tak boleh diangkat oleh manusia. Beratus-ratus kilo. Sesuai kah dengan aku ni???Baik aku meniaga baju ja..hehheh...

Balik research terus ke Jusco with Yana survey baju-baju for our boutique...Balik rumah..masak(hari ni turn aku)...tiba-tiba tengah masak apek telefon nak belanja makan spagetti....woah. memang suka la sangat...thanks apek...apek belanja sebab dah dapat kerja kat Alps Electronics....kat Pahang...kat Jepun ni memang sistem macam ni..setahun sebelum grad dah boleh job hunting...Senior aku tak dapa kerja lagi skarang pon dah kira pelik.lecturer bising-bising dah...tapi takpa....dia kerja kat sini...kat malaysia sistem lain..so aku kisah apa dapat ka tak dapat...

Oh...baru 2 minit tadi aku dapat mail dari Yamaha Electronics(company jual music stuff)...Aku lepas 1st level(design test) aritu...Terpilih untuk ke interview 2nd level...actually...aku sangat sangat la dalam dilema nak pi ka tak...please somebody help me...Baru-baru ni aku baru buat keputusan menolak interview yang ditawarkan di Showa Glove....Sebab my fiance dah kerja kat Subang...and Showa Glove tu punya kilang kat Perlis and Penang...can u imagine kalau la aku dijodohkan kahwin...terpaksa la tinggal jauh pulak..sorang Subang sorang Perlis...mak aihh...aku dah tak larat dah nak jauh-jauh...hehehhe

Ok pasal Yamaha pulak...Kilang dekat Ipoh(OK la compared to Perlis!), post as Design Engineer..Aku memang minat Yamaha dari kecik lagi.....guna alat muzik pun cap Yamaha ja...piano, keyboard...Plus memang ada knowledge sikit-sikit pasal music...TETAPI...Kalaula aku mintak Yamaha ni...and kalau la pulak terdapat...maybe akan dihantar semula training kat Jepun for 2 years.....2 tahun?adoi.....lamanya....then barulah boleh balik sambung kerja kat Malaysia....Oh God...Help me...Should i accept the inteview???!!

Satu lagi...jauh di sudut hati aku terasa nak sambung master...jugak lagi 2 tahun kat sini.....macam mana??Baby...i need ur opinion.....

p/s:mama pesan sembayang istiqarah banyak-banyak.

Pink shirt : Cinema Club
Vest : Egoist
Pants : Levi's damaged (remixed)

4 comments:

SanbongiCorner Boutique said...

kite due type manusia yg berbeza,aku rasenye lebih mendahulukan career kot,aku lagi prefer kerja di nihon walaupun tahu kerja di nihon tu ,org kerja mcm ape jer kan.hmm..takpela berjauhan kot~愛さえあれば!hahaha

~yana

dartdadada said...

yeah kita memangla tak sama...im engaged wey...hg tu still freeeeeeee.hehe

Anonymous said...

Ape name kawan u yng dapat keje kat ALPS jengka tuh........
Leh I tau..........
dia dapat department ape ?

Anonymous said...

Hi there..
Ape name kawan u yng dapat keje ngan ALPS Jengka tuh.....
Die dapat department mane ?

 

Blog Template by YummyLolly.com