7/8/09

perlu ka??(edisi tak faham)

Aku tak faham kenapa pakcik Mori selalu nak "negative thinking" bila hal aku. Universiti aku ada sistem internship, 2 bulan sebelum grad(grad bulan 3, internship bulan 1&2). Beriya pakcik Mori cakap aku ada kemungkinan besar tak akan dapat internship. Internship tu macam practical la, kerja kat sykrt apa-apa sebelum grad. Pakcik Mori cakap, intership tu adalah untuk orang yang nak sambung master. Bila dah ada pengalaman internship, boleh la sambung buat research master di samping dapat pengalaman kerja. Dengar kata, sambung master straight & kerja dulu baru sambung master lain the "way of thinking". Sebab tu univ aku hantar suruh buat internship. Disebabkan aku nak kerja, aku takleh nak buat intership? Tak munasabah. One more thing, pakcik Mori kata, tambah-tambah sekarang ni ekonomi tak elok, kemungkinan besar takleh bla bla fucking bla. Tak boleh ka nak cakap ayat positif kat aku?Nak kata ekonomi tak elok bercambah member aku dah dapat kerja. Bengong. So kemungkinan besar aku akan habiskan masa aku intership kat Univ ja la kot. Puas hati kau?Kadang-kadang menyesal plak aku masuk lab research Pakcik Mori ni. Dia memang tak boleh terima "Iron-Lady" kot. Mungkin tercabar kelelakian, macho segala? At least suruh aku try dulu ka, kalau tak dapat lain cerita kan? Senior tahun lepas yang perempuan ramai ja yang rilek dapat masuk intership. Aku tak faham la pakcik tua ni fikir!!!!

3 comments:

Liyana Safra Zaabar said...

a a,pasaipa masuk lab die dah tau die cmtu?

Anonymous said...

1) kau pergi jumpa pakcik nih balik.
2) bagi salam..dulu, the way you say in japanese.
3)Penampaq dia sepam.
4) Nyanyi bait lagu "rasakan kuasa Tamparan wanita" kumpulan elit. smbil wat gayanya sekali.
5)Then chow.

::: Diyana Arshad ::: said...

byk la kisah pakcik mori ni..hehe.. confirm sampai ke tua pakcik mori ni akan jadi kenangan hg..wawawa...sabaq naa..

 

Blog Template by YummyLolly.com