Sila tengok video di atas. Betapa besarnya impak maksima peranan media. Iklan JR(Japanese Railways) di atas merupakan "turning point" bagi couple-couple di Jepun untuk celebrate hari krismas bersama(serupa Valentine's day di Malaysia-poyo). Jepun ni memang pelik. Time Valentine main-main passing coklat la pulak. Sebelum iklan itu disiarkan, mungkin bukan menjadi budaya orang Jepun untuk menyambut krismas bersama teman lelaki/wanita masing-masing. Mungkin juga mereka sama seperti "mat mat salleh" menunggu sampai berjanggut Santa Claus yang tak muncul-mucul. Patut la time krismas aja macam musim mengawan kat sini :p
p/s: impak maksima media kat Malaysia pon boleh tahan besar. Menyanyi, menari, bersuka-ria, berkonsert dan siaran-siaran INDON. Dah jadi budaya la pulak. argh.
p/s: impak maksima media kat Malaysia pon boleh tahan besar. Menyanyi, menari, bersuka-ria, berkonsert dan siaran-siaran INDON. Dah jadi budaya la pulak. argh.
2 comments:
nih mesti pengaruh best house semalam nih haha. ko pun terpengaruh gak ngan bangumi hehe
yes. sekurang-kurangnya aku tau dulu jpn tk mcm tu hehe
Post a Comment