10/29/09

sushi lagi!

rabu, 28 oktober 2009

Selalunya bila time lunch, kami bertiga akan balik rumah makan masakan yangg dah dimasak. Kalau banyak kerja, aku tak balik rumah, just stay kat lab dan lunch pun beli kat kedai dalam univ ja. Makanan kat sini banyak yang tak boleh nak makan, selalunya ada nasi berlauk(bukan macam kat malaysia pilih2 lauk, dah siap dibungkus), おにぎりonigiri(nasi kepal), sandwich, burger, sushi, tapi malangnya sikiit aja yang boleh dijamah oleh kami penduduk Malaysia ni. Selalunya aku akan beli sushi pack nilah. Bosan, bosan asyik makan benda yang sama kalau stay masa lunch.

note : semua itu raw ok. hehehh
above : crab with egg
below from left : maguro(tuna), crab meat, sweet shrimp
guess what....sedap ok!

harini punya sunset sangatlah cantik...

TETAPI

bau Toyohashi sangatlah busuk tengik....bau macam taik! Masa nak jalan balik ke kerata, aku terfikir sorang-sorang adakah aku terlupa basuh berak kat lab tadi? Gila memang busuk...ha ha tanya-tanya member, kat belakang univ aku ni ada kandang lembu, reban ayam, petani pakai baja taik vavi ka apa nak bercucuk tanam...aiseh kantoi tempat aku duduk kampung sebenarnya!

cantik kan!

p/s: capture sunset bukan time balik, time lapar petang turun jap beli makanan hehe. Skarang ni bila nak balik ja dah gelap. Apsal la gelap awal sangat? *sigh*

0 comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com