3/29/09

helping junior and room renovation

I have been a bit buzy nowadays helping the newcomers for my Univ. 5 boys and 2 girls. 4 of the boys are malay and one of the girl is chinese. The Malay seniors haven't been informed about the news of the 2 chinese. I don't know why.

The most important thing is helping the one and only our Malay junior girl. She's alone, no transportation to move, needing our help since she's new in Toyohashi.

Kami bawak junior kami, nama budak tu Hana, orang Kedah. Boleh kira berapa ramai orang Kedah kat Toyohashi nih..haihh terlampau banyak! Rumah Hana agak jauh la daripada student kat sini. Jauh dari Univ. Dekat dengan Aichi Univ.haha...Kami bawak Hana beli barang-barang rumah kat Jusco, Shimamura, dan Kahma Home centre. Hana kadang-kadang bosan, so selalu aja lepak rumah kami. Dia pun belum ada transport, tv, laptop semua. No entertainment, so kami ajak dia tinggal kat umah kami sebelum semuanya lengkap.

So far, rumah Hana dah lengkap, tinggal tv dan laptop dan internet yang belum pasang. Senang hati tengok junior dah boleh hidup dengan tak susah payah, teringat masa mula-mula sampai kat sini, banyak benda yang kena mintak tolong seniors. Seniors semua baik-baik belaka tolong bawakkan beli barang, hantarkan ke mana-mana tempat yang kami taktau. Thanks semua!

Anyway, Bercakap pasal rumah, bila tolong Hana kemas-kemas rumah dia, aku pun tersemangat sekali nak renovate bilik, bosan dah setahun mengadap benda yang sama. So masa bawak Hana beli barang kat Shimamura, aku pun terperasan macam orang baru kat sini, beli new rug, dan bed sheet. new spirit for this spring! hopefully...

Feels good!

Furthermore, memang dah lama aku nak buat something kat Closet aku yang lain daripada orang lain. Kat sini orang panggil "Oshi ire". Kalau tengok cerita Doraemon, tempat Doraemon tidur tu la kita panggil oshi ire. But bilik aku ni, oshi ire nya a bit western style. Pintu closet sampai ke atas siling, dilengkapi dengan cermin, ada sentuhan interior sikit. But my closet's weakness is KOSONG. Tidak langsung dilengkapi dengan apa-apa rak kayu. Macam ruang kosong saja. So, nak tak nak aku kena beli almari or, rak yang tinggi untuk isikan baju-baju yang semakin bertambah dari semasa ke semasa. Tahun lepas, aku beli rak besi sebab murah, dan aku tersilap pasang. Sungguh bangang. SO masa aku tengah semangat nak kemas-kemas bilik, aku kemas dengan oshi ire sekali. Penat. Sampai pukul 3 pagi baru siap. But the result is impressing. Sejuk mata meandang tengok bilik kemas.

BEFORE

AFTER

6 comments:

lumpkins said...

haha....nampak gak ar beza dia...ko semangat nak mengemas lepas tgk kohai masuk umah...aku lak tgh semangat nak buang barang... lepas tgk sempai haha

dartdadada said...

ngeh ngeh ngeh...barang lain buang...syazzz dah selamat sampai fukui ehh!kalau datang lgi bagitau la...macam taknak jumpak kitorg ehhhh!!

zhrh said...

aku malu nak tayang bilik aku
tak menarik langsung!
wahahahahha

dartdadada said...

bilik kemas...hati senang!hehehe

me^love said...

can bukak bundle nih...

dartdadada said...

sapa nk beli...haha

 

Blog Template by YummyLolly.com