3/8/09

playin with makeups

Semalam aku, yana and intan si kaki makeup bosan-bosan tadak keja main makeups...si intan ni memang kaki makeup, suka tengok Youtube buat tutorial makeup semua, semua jenis makeup yang ala-ala spa-q pon boleh. intan ni jugak memang terer, sebab boleh makeup kan aku jadi hidung mancung hahahah.nice.

Japanese and non-japanese makeup memang totally different. Orang Malaysia sekarang aku tak faham asal nak makeup ja, nak pakai bulu mata palsu.gila fake nampak. Kalau orang Jepun, diorang ni memang kalau boleh nak habis natural, bulu mata palsu tak pakai pon tak apa. Biar nampak natural. Ok, untul lebih spesifik, makeup Jpn dan negara lain punya difference senang ja, semuanya tertumpu kat MATA. Mata Japanese makeup ni, Warna gelap akan dicalit kat kelopak mata ja. Tapi western or malaysian makeup lately banyak bagi tekanan kat "crease". Meaning that kat bahagian crease tu dicalit warna yang gelap. Best jugak try macam-macam jenis makeup ni.hihi
Eye crease

Kalau sebelum ni aku asyik makeup style japanese look(natural look), so semalam aku mintak intan makeup kan aku supaya muka aku nampak lebih gorgeous.haha!ala ala latino.ya ka?Kalau everyday life aku, aku prefer nampak lebih natural. But kalau ada apa-apa event aku nak nampak lebih outstanding, so japanese makeup tak sesuai kot. Simple sangat. Yang penting, tolong-la aku taknak makeup macam spa-q. Geli btol! Bulu mata dah macam bulu penyapu sapu lantai aku tengok.

Japanese Makeup

Non-Japanese Makeup

Malaysian @ "Spa-Q" Makeup

Dan hasil-hasil makeup aku yang semalam, taraaaaaaaaa!(pakai pajama ja pun, main sampai kol 5 pg haha best gila!)

1 comments:

Liyana Safra Zaabar said...

uh...bulu mate pelsu

 

Blog Template by YummyLolly.com